Dobro je vedeti

Ustrezna ustna higiena

Pogosta vprašanja in odgovori

Zakaj uživati koencim Q10?

Koencim Q10 je naravna snov, ki je prisotna v vsaki človeški celici in je nujno potrebna za življenje, saj omogoča presnovo hrane v celično energijo. Človeško telo koencim Q10 proizvaja samo, nahaja pa se tudi v (predvsem mastni) hrani. Količine v hrani so (tudi zaradi toplotne obdelave) prenizke, da bi lahko nadomestile primanjkljaj, zato mnogi znanstveniki in zdravniki priporočajo uživanje dodatnih količin koencima Q10 s prehranskimi dopolnili.

10_22_07_409_file

Komu se priporoča dodatno uživanje koencima Q10?

  • ženskam in moškim po 25. letu
  • vsem, ki skrbijo za mladostni videz in vitalnost
  • športnikom, ljudem z večjimi fizičnimi obremenitvami
  • vsem, ki so izpostavljeni stresu in psihičnim obremenitvam
  • srčnim in nevrološkim bolnikom
  • ljudem, ki jemljejo zdravila za zniževanje holesterola (statine)
  • bolnikom in vsem ki okrevajo po bolezni
  • kadilcem
  • vegetarijancem

Kakšno dnevno dozo Q10 potrebujem?

Priporočene dnevne količine:

  • zdravi ljudje do 40. leta starosti: 30 mg/dan
  • ob povečanih potrebah: 50 mg/dan
  • zdravi ljudje nad 40 let: 50 mg/dan
  • dnevni odmerek nad 50 mg po posvetu z zdravnikom

Koliko časa naj uživam Q10 s prehranskimi dopolnili?

Za najboljše rezultate se priporoča vsakodnevno jemanje vsaj dva do tri mesece, zgornje časovne omejitve za uživanje Q10 s prehranskimi dopolnili ni.

Kako uživam Q10?

Da ne pozabite vzeti dnevnega odmerka koencima Q10, priporočamo, da ga jemljete ob rednem dnevnem obroku (npr. zajtrku), saj ga takrat naš organizem tudi najbolje izkoristi. Kapsulo popijete skupaj s tekočino, Quvital Forte v tekoči obliki pa lahko zaužijete čistega, saj ima prijeten okus zelenega jabolka, ali vmešanega v vaš najljubši napitek (vodo, čaj, sok).

Kaj se zgodi, če vzamem prevelik odmerek koencima Q10?

Pomembnejši stranski učinki uživanja Q10 v prehranskih dopolnilih doslej niso bili zabeleženi. Koencim Q10 je telesu lastna snov in če je zaužijemo preveč, jo telo samo izloči. Če koencim Q10 zaužijete zvečer, je možno, da boste čutili nekoliko več energije in težje zaspali, zato je priporočljivo, da ga jemljete čez dan.

V katerih živilih je največ koencima Q10

Posebno veliko Q10 je v mišicah organov kot so srce, jetra in ledvica. V živilih ga najdemo v mastnih ribah, npr. v sardinah in skušah, polnozrnatih žitaricah, soji, oreščkih, mesu in zelenjavi – posebej v špinači in brokoliju, vendar so količine v prehrani relativno nizke. Če bi želeli s prehrano dnevno zaužiti 30 mg* koencima Q10, bi morali vsak dan pojesti vsaj pol kilograma sardel, kilogram mastnega mesa ali popiti 15 litrov svežega polnomastnega mleka, kar pa je v nasprotju s priporočili zdravega prehranjevanja.

Tip hrane Način priprave Vsebnost ubikinona (μg/g hrane)
srčna mišica prašiča cvrenje 203
govedina cvrenje 31
kokoš cvrenje 17
šunka kuhanje 7,7
losos dimljenje 4,3
slaniki mariniranje 27
kruh (ržen) / 0,17
kruh (pšenični) / 0,09
riž kuhanje 0,18
brokoli kuhanje 6,6
cvetača kuhanje 4,9
paradižnik / 0,19
krompir kuhanje 0,52
korenje kuhanje 0,21
korenje / 0,24
kumare / 0,08
pomaranče / 2,2
jabolka / 1,1
jogurt / 1,2
kokošja jajca / 1,5

 

.

Ali lahko uživanje Quvital Forte vpliva na povečanje telesne teže?

V izdelku Quvital Forte v tekoči obliki je prisoten tudi sladkor, vendar so količine tako majhne, da nimajo večjega vpliva na dodaten vnos kalorij (8,6 kcal na pol žličke).

V čem se Quvital razlikuje od drugih prehranskih dopolnil, ki vsebujejo koencim Q10?

Izdelki Quvital vsebujejo patentirano vodotopno obliko koencima Q10 s povečano biodostopnostjo. To pomeni, da lahko človekovo telo Q10 v takšni obliki lažje absorbira, zato ga lahko za enak ali večji učinek zaužijete manj, kot pri uživanju ostalih oblik.

Znanstveniki so s kliničnimi študijami dokazali, da je biodostopnost izdelkov Quvital približno 4x večja, kot pri izdelkih z navadnim (čistim) Q10. Preprosteje povedano to pomeni, da je 1 kapsula ali 1 žlička izdelka Quvital enakovredna 4 navadnim kapsulam s čistim koencimom Q10.


Kaj je razlika med žitnimi betaglukani in betaglukani iz kvasovk?

Betaglukani so naravni polisaharidi, najdemo pa jih v trdnem ovoju žit, celični steni kvasovk in celičnih stenah gliv. Med seboj se razlikujejo po svojem namenu, zato je zelo pomembno, da prave betaglukane uporabimo za pravi namen. Betaglukani iz žit so namenjeni zmanjševanju koncentracije LDL holesterola v krvi. Najdete jih v Valensovi Ječmenovi moki. Valens Imunofit®pa vsebuje betaglukane, izolirane iz kvasovk, ki v kombinaciji z vitaminom C sodelujejo pri odzivu imunskega sistema.

Se Imunofit tablete in Imunofit Junior lahko jemlje dalj časa?

Tudi, saj neželenih pojavov tudi pri kroničnem uživanju v mnogo višjih odmerkih ni bilo opaženo. Jemanje izdelkov Imunofit je povsem varno.

Je v kakšnih primerih potrebna previdnost pri jemanju izdelkov Imunofit?

Previdnost se svetuje pri tistih, ki jemljejo imunosupresivna zdravila. Nosečnice in doječe matere pa naj se pred jemanjem posvetujejo s svojim zdravnikom.

V čem se Imunofit razlikuje od drugih prehranskih dopolnil s podobnim namenom?

Imunofit tablete vsebujejo vodotopno obliko koencima Q10, ki ima dokazano do 4-krat boljšo absorpcijo od običajnega Q10.

Imunofit Junior v tekoči obliki za otroke pa vsebuje najvišjo koncentracijo naravnih beta-glukanov na slovenskem tržišču (kar dvojni odmerek v primerjavi s podobnimi izdelki).

Valens Quvital Q10

Oglejte si kratko predstavitev linije Valens Quvital Q10, ki je bila objavljena v sklopu oddaje Dobro jutro na RTV Slovenija.

Izkušnje uporabnikov

Sonja iz Krškega (30 let):

Končno smo našli sirup za oba otroka, ki ga z veseljem uživata. Pri vseh ostalih sirupih sem ju le s težavo pripravila do pitja, ponavadi sem morala sirupe mešati s čajem ali sokom, Imunofit Junior sirup pa spijeta brez težav tudi po žlički.

Boštjan iz Kranja (45 let):

Med zdravljenjem trdovratne bolezni je bil moj imunski sistem precej oslabljen, zato mi je zdravnik svetoval zdravilo za krepitev odpornosti. V lekarni so mi raje svetovali prehransko dopolnilo Imunofit tablete in po 14 dneh je krvna slika pokazala neprimerno izboljšanje stanja. Med celotno terapijo nisem niti enkrat zbolel, čeprav se je zunaj že začelo hladnejše jesensko obdobje.

Matej iz Ljubljane (40 let):

Uživanje kapsul Valens Quvital Q10 mi je priporočil sodelavec, ki jih jemlje že dve leti in vedno kipi od energije.
Sam nekako ne verjamem v razne dodatke, vendar sem na njegovo priporočilo poskusil tudi sam. Pozitivno spremembo v počutju se opazil približno po dveh tednih jemanja kapsul in sedaj jih uživam že 3 mesece.

Brigita iz Celja (36 let):

Zavedam se pomena preventive, zato sem o Q10 prebrala veliko različnih člankov. Ker  želim za mladosten videz poskrbeti že zdaj, in ker dodajanje koencima Q10 upočasni staranje, sem začela uporabljati Valens Quvital Q10 kapsule, ki so me po raziskavah in priporočilih sodeč najbolj prepričale.

Tadeja iz Ajdovščine (45 let):

Uporabljam Valensov sirup Quvital Q10. Ko sem ga prvič poskusila, sem bila prijetno presenečena,
saj je res prijetnega okusa. Zato ga zdaj pijem tudi zaradi užitka in komaj čakam naslednji dan,
ko znova popijem svojo žličko mladosti J

Robert  iz Vrhnike (47 let):

Valensov Quvital Q10 mi je priporočila farmacevtka v lekarni kot edini vodotopen Q10
s klinično dokazano učinkovitostjo. Prijetno sem presenečen nad okusom, ker pa ga ne uporabljam dolgo, je še prezgodaj, da bi govoril o učinkih. Seveda pa se zavedam, da se zdravja ne dobi čez noč.

Irena in (njen mož) iz Ljubljane:

Sirup Valens Quvital Q10 sem začela uporabljati sama, na priporočila sodelavke in sem bila nad učinki navdušena. Prepričala sem tudi moža, da je poskusil in z jemanjem vztrajal 2 tedna,
ko je tudi sam opazil razliko v počutju in energiji. Zdaj ga torej redno jemljeva oba, jaz pa poskrbim,
da ga ne pozabi vzeti tudi mož.

Janja iz Ljubljane:

Kot mlada mamica sem se pred meseci prvič srečala z informacijami o nujnosti jemanja vitamina D. Ker nam slovensko zdravstvo “vsiljuje” le Plivine kapljice, po katerih ima mnogo dojenčkov krče, mi je farmacevtka ponudila Valensove, ki so se pri našem fantku obnesle več kot odlično.

Prehlad – blago vnetje zgornjih dihal

Vsako jesen se vprašamo, kako pozdraviti prehlad. Prehlad spada med najpogostejše okužbe zgornjih dihal. Povzročajo ga virusi, ki jih je okoli 200 različnih vrst. Najpomembnejša skupina so rinovirusi, ki povzročijo približno tretjino vseh prehladnih obolenj. Čeprav se prehlad pojavlja skozi vse leto, ga je največ v obdobju od jeseni do spomladi. Simptomi prehlada se pojavijo po 10 do 12 urah od okužbe in dosežejo svoj vrh po 36 do 72 urah. Prehlad običajno traja kak teden, lahko pa tudi samo dan ali dva. Najpogosteje se začne z vnetjem grla, ki ga zaznamo kot boleče požiranje in skelenje ali praskanje, ali vnetjem nosne sluznice. V nosu nas draži, peče, iz njega teče. Dihanje skozi nos je zaradi otekle sluznice oteženo. Tudi potem, ko prehlad prebolimo, še nekaj časa – od tri dni do tri tedne – izločamo viruse, otroci dlje kot odrasli. Odrasli za prehladom običajno zbolijo dvakrat do štirikrat na leto, otroci pa lahko tudi desetkrat ali več. Čeprav je prehlad običajno zelo blago obolenje, se moramo zavedati, da tudi pri njem lahko pride do zapletov, med katerimi so najbolj pogosti vnetje srednjega ušesa, vnetje sinusov in okužbe spodnjih dihal. Dobro je vedeti, da je preventiva v obliki pravih prehranskih dopolnil tudi zdravilo za prehlad.

Gripa udari nenadoma

Gripa je zelo nalezljiva in pogosta okužba dihalnih poti in je veliko bolj resno obolenje kot prehlad. Povzroča jo virus influence, ki ima veliko sposobnost spreminjanja. Poznamo več tipov virusa influence: A, B in C. Najpogostejša povzročitelja človeške gripe sta tipa A in B. Virus gripe se prenaša kapljično in pri stiku med ljudmi. Najpogosteje so prizadeti nos, žrelo in pljuča. Tam se virus zelo hitro razmnožuje in se od tod razširja po vsem telesu. Ker je njegov replikacijski ciklus kratek in traja le 4 do 6 ur, se znaki gripe pojavijo zelo hitro po okužbi in nastopijo hkrati. Dobimo visoko vročino (tja do 40 stopinj), mrazi nas, imamo bolečine v mišicah in sklepih, pojavi se suh kašelj. Splošno počutje je slabo, utrujeni smo in brezvoljni. Okužba z virusom gripe zmanjša odpornost organizma in kot posledica se lahko pojavijo dodatne bakterijske okužbe, na primer pljučnica in bronhitis. Najbolj so ji izpostavljeni majhni otroci, starostniki in ljudje s kroničnimi obolenji: astmatiki, diabetiki in srčni bolniki. Epidemiološki podatki kažejo, da za gripo zboli vsak deseti odrasel. Otroci obolevajo še trikrat pogosteje. Epidemije, ko hkrati zboli veliko število ljudi, najpogosteje povzroča virus influence tipa A, pojavljajo pa se na 2 do 3 leta. Tudi virus influence tipa B povzroča epidemije, vendar se te pojavljajo redkeje, na štiri do šest let. Proti gripi se lahko zelo učinkovito zaščitimo s cepljenjem. Zanj je najprimernejši čas oktobra in novembra, priporočljivo pa je za vse, še posebno tiste, pri katerih je večja možnost pojavljanja zapletov – mednje sodita poleg bronhitisa ali pljučnice tudi vnetje srčne mišice in vnetje centralnega živčevja.

Preženite neprestano utrujenost

Če ste nenehno utrujeni, je vzrok lahko v hitrem tempu življenja. Nikar ne ignorirajte simptomov, ampak si raje vzemite več časa za počitek, jejte bolj kakovostno hrano, spijte več tekočine, zaužijte več vitaminov in mineralov, redno uživajte koencim Q10, zmanjšajte količino kofeina in alkohola ter uredite svoje družabno življenje. Utrujeni smo zaradi dnevnega stresa v službi in šoli, zaradi natrpanih urnikov, zaradi upadanja telesu lastnega koencima, zaradi neodležanih viroz in drugih bolezni, ker za to enostavno ne najdemo časa. Mnogokrat si lahko pomagamo sami, tudi s prehranskimi dopolnili.

Kaj pa lahko utrujenost še pomeni?

  • Anemija ali slabokrvnost: to je stanje, ko organizem nima dovolj rdečih krvnih celic (eritrocitov) ali hemoglobina. Rdeče krvničke po žilah prenašajo kisik iz pljuč do vseh celic organizma in nato nazaj v pljuča odnašajo ogljikov dioksid, ki ga izdihamo. Hemoglobin pa je glavna sestavina eritrocitov. Če teh ni dovolj, pride do splošne utrujenosti, zbitosti, pomanjkanja sape, blede kože, hitrejšega bitja srca, šumenja v ušesih, povečane žeje, izgubljanja telesne teže, težav s spominom
  • Sladkorna bolezen: več kot milijon ljudi vsako leto zboli za sladkorno boleznijo tipa 2, številni pa niti ne vedo, da jo imajo. Sladkor, imenovan tudi glukoza, je gorivo, ki daje energijo vašemu telesu. Težava pa se pojavi, ko telo glukoze ne more več pravilno izrabljati in se ta prične nabirati v krvi. Telo tako ostane brez energije in zato je eden prvih simptomov, ki kaže na sladkorno bolezen prav utrujenost.
  • Bolezni ščitnice: utrujenost že ob manjšem naporu in težave s koncentracijo so lahko tudi znak bolezni ščitnice. To je še posebej značilno za hipotiroidizem, ko ščitnica ne tvori dovolj ščitničnih hormonov.
  • Depresija: Ne samo nenehna utrujenost, depresija je glavna bolezen, ki povzroča še težave s spanjem, hranjenjem in slabo počutje. Brez zdravljenja lahko simptomi depresije trajajo celo več let, zato je pomembno, da čim prej opazimo prve znake in si poiščemo pomoč.
  • Revma: Utrujenost, bledica, težka sapa ob naporu in pomanjkanje apetita so lahko tudi znaki revmatoidnega artritisa.
  • Spalna apneja: Če se kljub temu da ste spali dovolj, zbudite utrujeni, morda trpite za spalno apnejo. Gre za stanje, pri katerem se zaradi ohlapnosti žrelnih struktur pojavljajo občasne zapore dihanja, ki bolnika vso noč dramijo in je zato njegov vzorec spanja moten.

Če sumite na katero koli od omenjenih stanj, se o tem posvetujte z vašim zdravnikom.

Številne raziskave kažejo na povezavo med zdravjem zob in dlesni ter celotnim (sistemskim) zdravjem. Bakterije, ki se kopičijo v ustnem plaku, namreč povzročajo karies, gingvitis in parodontalne bolezni. Dokazano je, da slednje lahko povzročajo različne sistemske bolezni, kot so bolezni srca in ožilja, kronično obolenje pljuč in aspiracijsko pljučnico, slabo metabolno urejenost sladkornih bolnikov in druge zdravstvene težave. Velja pa tudi obratno – nekatere zdravstvene težave lahko vplivajo na zobe in dlesni.

Za ustrezno ustno higieno je potrebno skrbeti od malih nog. Če je zob popolnoma čist, namreč ne more zboleti. Pravočasna, redna in ustrezna nega zob in dlesni torej ne ponuja le bleščečega in zadovoljnega nasmeha, temveč  je tudi ključnega pomena za naše zdravje.

Na tržišču je na voljo veliko pripomočkov za čiščenje zob, pri čemer je zelo pomembno, da izberete zobno ščetko s kvalitetnimi ščetinami, hkrati pa uporabljate tudi medzobne ščetke oziroma nitke za težje dostopne predele, kjer se zadržuje hrana. V zadnjem času je vedno bolj popularna ionska zobna ščetka, ki s pomočjo ionizacije poskrbi za lažje odstranjevanje trdovratnih oblog in zobnega kamna. Posebnost ionske zobne ščetke je, da za svojo učinkovitost ne potrebuje zobne paste in je torej primerna tudi za tiste, ki le-te ne želijo uporabljati. Več informacij lahko dobite tukaj.

Nasveti za zdravo življenje

  1. čimprej opustite škodljive razvade (cigarete, alkohol…)
  2. v prehrano vključite vlaknine, sadje, zelenjavo
  3. izogibajte se ocvrti in preslani hrani
  4. jejte več manjših obrokov čez dan
  5. pitje zadostne količine tekočine – najmanj 2 l vode na dan
  6. izključite televizijo in vklopite aktivnosti na svežem zraku
  7. redno trenirajte telo in možgane
  8. poskrbite za dovolj počitka in spanca (načelo 8 + 8 + 8)
  9. bodite pozitivno naravnani in se čimveč smejte
  10. zmanjšajte stres – ne obremenjujte se s stvarmi, na katere nimate vpliva
  11. privoščite si kopel z eteričnimi olji in prijetno glasbo
  12. vsaj enkrat mesečno se razvajajte (savna, masaža…)
  13. in predvsem UŽIVAJTE VSAK DAN

Imate dodatna vprašanja? Pišite nam.