Vitamin D

usp-vitaminad
DVITs2-frontbg
woman

ODLIČNA ABSORBCIJA

Vitamin D v obliki ustnega pršila omogoča enostavno odmerjanje in odlično absorpcijo, ki se začne že v ustni votlini. To je še posebej dobrodošlo za tiste, ki imajo oteženo absorpcijo v prebavilih.

Za optimalen učinek usmerite razpršek pod jezik ali na notranjo stran ličnice.

pills2

ENOSTAVNA UPORABA

Ustno pršilo omogoča bolj prilagojene odmerke vitamin D, glede na vaše dnevne potrebe in je odlično za ljudi, ki ne želijo jemati kapsul ali tablet.

Valens D ustno pršilo hitro postane nepogrešljiv pripomoček v vašem žepu ali torbici!

fruits

PESTRA IZBIRA OKUSOV

Ustna pršila Valens D so na voljo v treh različicah, za odrasle in otroke.

Odrasli lahko izbirajo med pršiloma s 500 in 1000 IU vitamina D (okus peperminta in jabolka), za najmlajše pa je na voljo odličen okus jagode, ki ga otroci obožujejo.

sugarfree

BREZ DODANEGA SLADKORJA

Pršila Valens D ne vsebujejo dodanega sladkorja. Vsebujejo zobem prijazno sladilo ksilitol, ki je naravno prisotno tudi v sadju in predstavlja odlično alternativo sladkorju.

VALENS vitamin D PLUS

Valens vitamin D je edinstveno prehransko dopolnilo v obliki ustnega pršila, ki vsebuje vitamin D3 naravnega izvora. Vitamin D3 prispeva k ohranjanju zdravju kosti in zob ter ima vlogo pri normalni absorpciji kalcija. Pršilo zagotavlja odlično absorpcijo že v ustni votlini in prijeten okus peperminta. Praktična embalaža je zelo priročna in pršilo lahko postane vaš stalni spremljevalec, kamorkoli se odpravite.

2015_NUTRIS_Inovacija leta_CGP_PD
Valens-vitamin-D-plus
Valens vitamin D PLUS (dodan vitamin K2*)
Količina vitamina D na razpršek 500 IU (12,5 μg)
Okus Pepermint
Priporočen odmerek 1-2 razprška dnevno (za 60-125 dni)
Razprškov v pršilu 125 (25 ml)

Vitamin K2 ima pomembno vlogo pri ohranjanju zdravih kosti ter prispeva k normalnem strjevanju krvi

Valens vitamin D 1000

Valens vitamin D je edinstveno prehransko dopolnilo v obliki ustnega pršila, ki vsebuje vitamin D3 naravnega izvora. Vitamin D3 prispeva k ohranjanju zdravju kosti in zob ter ima vlogo pri normalni absorpciji kalcija. Pršilo zagotavlja odlično absorpcijo že v ustni votlini in odličen okus jabolka. Praktična embalaža je zelo priročna in pršilo lahko postane vaš stalni spremljevalec, kamorkoli se odpravite.

2015_NUTRIS_Inovacija leta_CGP_PD
Valens-vitamin-D-1000
Valens vitamin D 1000 IU 
Količina vitamina D na razpršek 1000 IU (25 μg)
Okus Jabolko
Priporočen odmerek 1 razpršek dnevno (za 125 dni)
Razprškov v pršilu 125 (25 ml)

Vloga vitamina D

vitamin-D-background2

Vitamin D, ki je pravzaprav hormon, saj ga telo sintetizira, medtem ko smo izpostavljeni sončnim žarkom, je snov, nujna za življenje. Izjemno pomemben je za normalen in zdrav razvoj kosti in zob, delovanje mišic in imunskega sistema ter zdravje nasploh. Zaradi načina življenja in osiromašene hrane ga praviloma ne dobimo v zadostni količini. Strokovnjaki so si enotni, da ga mnogim ne primanjkuje le pozimi, ko je sončnih žarkov manj, ampak tudi poleti, saj se med 11 in 15. uro zaradi močnih UV žarkov soncu ponavadi izogibamo.

Pravočasno si zagotovite potrebni dnevni odmerek tako imenovanega sončnega vitamina ter preventivno poskrbite za izgradnjo in vzdrževanje gostote kosti.

V zadnjem desetletju strokovnjaki ugotavljajo, da so s pomanjkanjem tega vitamina povezane številne bolezni, ne le rahitis. Vitamin D namreč prispeva k normalni ravni in absorpciji kalcija v krvi in s tem k ohranjanju zdravih kosti in zob. Prav tako prispeva k delovanju mišic in delovanju imunskega sistema, saj ima pomembno vlogo pri delitvi celic.

Razlika med D2 in D3

Vitamin D je topen v maščobi in se najpogosteje nahaja v dveh oblikah; kot vitamin D2 (ergokalciferol) in vitamin D3 (holekalciferol). Vitamin D2 je v rastlinskih živilih, medtem ko vitamin D3 zasledimo v živilih živalskega izvora. Vitamin D3 se lahko ob sončni svetlobi pod vplivom UVB žarkov sintetizira tudi v koži. Ameriško združenje za klinično prehrano je že leta 2006 ugotavljalo, da gre za različni molekuli, ki nista enakovredni in da je oblika D3 superiorna.

Tvorba vitamina D3

V naši koži torej nastaja vitamin D3, kar poteka v dveh stopnjah. Za prvo stopnjo so potrebni UVB žarki, druga pa poteka tudi ponoči, iz produktov, ki so nastali v prvi stopnji. Ob normalni izpostavljenosti sončnim žarkom se v koži sintetizira 20-50 µg vitamina D dnevno. S sončenjem ni mogoče preseči primernih količin vitamina D, saj ga telo tvori le toliko, kot ga potrebuje.

Zaužiti vitamin D se v tankem črevesju učinkovito (okoli  80 odstotkov) absorbira po mehanizmu, značilnem za maščobotopne molekule ter se nato preko limfnega sistema hitro prenese v jetra, kjer se presnovi. Vendar se ne shranjuje v jetrih, ampak maščobnih tkivih in tudi mišicah.

Potrebe po vitaminu D

Obstajajo različni pogledi na to, koliko vitamina D potrebujemo, zagotovo pa lahko govorimo o pomanjkanju. Predšolski otroci naj bi po slovenskih študijah dosegali približno 21 odstotkov priporočenega dnevnega vnosa, mladostniki pa 60 odstotkov, kar kaže na slabo pokrivanje potreb po vitaminu D. Problem zadostnega vnosa vitamina D se pojavlja predvsem pozimi, saj je izpostavljenost sončni svetlobi veliko manjša kot poleti, a tudi v poletnem obdobju, saj smo čez dan najpogosteje v zaprtih prostorih. Ob tem gre opozoriti, da intenzivno poletno sončenje naredi več škode kot koristi.

V Sloveniji sprejeta pre­hranska priporočila se nanašajo na potrebo po vitaminu D v od­sotnosti endogene sinteze, in sicer 20 μg (800 IU) za odrasle. EFvropska agencija za varno hrano je leta 2012 povišala mejo zgornjega varnega dnevnega od­merka na 100 μg (4000 IU) za odrasle.

Natančne potrebe je sicer težko določiti, saj je težko oceniti količino vitamina D, ki ga telo tvori samo. Pozimi, ko je manj sonca in naše telo težje samo tvori vitamin D, ga moramo zato s hrano vnestni nekoliko več kot poleti. Le malo živil vsebuje vitamin D v omembe vredni količini. To so mastne ribe, ribje olje, jetra ter jajčni rumenjak. Rastlinska živila vsebujejo zelo majhne ali pa nične količine vitamina D.

Vloga vitamina K

vitamin K

Znano je, da se pomanjkanje vitamina K odraža v motnjah strjevanja krvi, vloga vitamina K pri mineralizaciji kosti  pa je bila dokazana šele v zadnjem desetletju. V naravi najdemo več oblik vitamina K. Glavni vir v zahodnem svetu gotovo predstavlja zelena zelenjava, recimo špinača, brokoli, brstični ohrovt in zelje, pa tudi nekatera rastlinska olja in margarine. V precej nižji koncentraciji omenjeni vitamin najdemo tudi v mesu, mleku in mlečnih izdelkih ter jajcih. Za odrasle se priporoča dnevni vnos 1 µg vitamina K na kilogram telesne teže. Zadosten vnosa vitamina K je pomemben tako v otroštvu za pridobivanje kostne mase, kot v nadaljevanju življenja za ohranjanje le-te.

Če vsak dan ne pojeste zadostne količine zelene zelenjave (roko na srce, kdo pa jo?), potem se priporoča dodaten vnos vitamina K s prehranskimi dopolnili. Pri tem je pomembno, da izberete pravo obliko in sicer vitamin K2, za katerega je tudi dokazana najboljša absorpcija.

Imate dodatna vprašanja? Pišite nam.