Velika prednost multivitaminskih prehranskih dopolnil je dejstvo, da običajno vsebujejo vse esencialne vitamine, ki jih naše telo nujno potrebuje za normalno delovanje. Večino jih je sicer mogoče zaužiti z raznovrstno hrano, kar pa dandanes pogosto onemogočajo slabe prehrambne navade in (pre)hiter življenjski tempo. Ker so lahko tovrstna prehranska dopolnila še kako koristna, smo tudi v Valensu razvili dve »multivitaminski« ustni pršili – eno za otroke in drugo za odrasle. V jesenski akciji, ki velja do konca meseca oktobra, vam ob nakupu enega ustnega pršila Valens Multivitamin za odrasle drugega podarimo.

 

Kaj so »multivitamini«?

Multivitaminski izdelki so med najbolj pogostimi prehranskimi dopolnili. Gre za izdelke, ki vsebujejo mešanico različnih vitaminov, lahko pa so jim dodani tudi minerali ali druga hranila. Običajno tovrstni izdelki vsebujejo vse (ali večino) vitaminov, zagotovo pa tiste, ki so za človeško telo in njegovo normalno delovanje najpomembnejši. Med njimi so vitamin A, vitamini skupine B, vitamin C, vitamin D in vitamin E.

Multivitaminska prehranska dopolnila se uporabljajo za krepitev oz. vzdrževanje odpornosti oz. normalnega delovanja imunskega sistema, še posebej koristni pa so kot kompenzacija za slabe prehranske navade. Ker le z raznovrstno prehrano lahko zaužijemo dovolj vitaminov (in tudi drugih hranil), so tovrstni izdelki dobrodošli, če nam način življenja ne omogoča kakovostnega prehranjevanja.

Pomanjkanje oz. tveganje za pomanjkanje več vitaminov je še posebej pogosto pri naslednjih skupinah:

  • Vegani in vegetarijanci – ker ne uživajo hrane živalskega izvora, morajo vnos nekaterih vitaminov, ki se nahajajo le tam, zagotoviti na drugačen način. To so predvsem vitamini skupine B (B12).
  • Nosečnice in doječe ženske, otroci – potrebe telesa po večini hranil so v času nosečnosti, dojenja in pospešene rasti (pri otrocih) povečane.
  • Starejši odrasli – znano je, da imajo starejši odrasli oteženo absorpcijo hranil v prebavilih, kar pomeni, da njihovo telo odplakne veliko pomembnih snovi. Pri starejših odraslih je priporočeno dodajanje vitaminov skupine B, vitamina A, zelo pomembno pa je dodajanje vitamina D!

Vas zanimajo kateri so esencialni vitamini in dodajanje katerih potrebujemo glede na naše prehrambne navade? Beri dalje!

 

Vitamin A

Vitamin A je maščobotopen vitamin, ki se nahaja tako v hrani živalskega kot rastlinskega izvora. V hrani živalskega izvora je prisoten kot retinol, v hrani pa kot provitamini* karotenoidi, med katerimi je najpogostejši betakaroten (oranžno rastlinsko barvilo), ki se v telesu pretvori v retinol. Za človeško telo je vitamin A funkcionalen v različnih oblikah, torej tako iz enega kot drugega vira. Kot vitamin in provitamin se nahaja v mnogih živilih, zato se ga z običajno prehrano vnese dovolj. Dobri viri vitamina A so jetra, jajca, maslo, sir, ribe in živila rastlinskega izvora z veliko vsebnostjo beta-karotena – predvsem zelenjava oranžne in temno zelene barve in sadje oranžne ali vijolične barve. Toplotna obdelava in svetloba ob prisotnosti kisika povzročata izgube vitamina A.

Vitamin A je pomemben za normalno rast, za delovanje imunskega sistema, delovanje vida, presnovo železa, ter za delovanje sluznic. Pomanjkanje vitamina A je v razvitih državah zelo redko, najpogosteje pa je posledica enolične prehrane. Prvi znak pomanjkanje vitamina A je nočna slepota, pomanjkanju pa so zaradi povečanih potreb najbolj podvrženi novorojenčki, nosečnice ter starejši odrasli. Tako prenizki kot tudi previsoki vnosi vitamina A so škodljivi, še posebej pri nosečnicah!

*Provitamin = snov, ki se v našem telesu spremeni v vitamin. Npr. pantenol se v našem telesu spremeni v vitamin B5 (pantotensko kislino), zato je njegov provitamin.

 

Vitamini skupine B

Vitamini skupine B je skupina 8 različnih, a sorodnih vodotopnih vitaminov, ki so ključnega pomena za naše telo. Vsak od njih opravlja edinstvene funkcije in je pomemben za normalno delovanje človeškega telesa, pogosto pa B vitamini delujejo kot skupina in v telesu sodelujejo.

Vitamini skupine B so B1 (tiamin), B2 (riboflavin), B3 (niacin), B5 (pantotenska kislina), B6 (piridoksin), B7 (biotin), B9 (folna kislina), B12 (kobalamin). Kakšna pa je njihova vloga?

  • Riboflavin, niacin, pantotenska kislina, vitamin B6 in B12 prispevajo k zmanjševanju utrujenosti in izčrpanostiter k sproščanju energije pri presnovi.
  • Tiamin, niacin, biotin, vitamin B6 in B12 prispevajo k normalnemu psihološkemu delovanjuin delovanju živčnega sistema.
  • Riboflavin, niacin in biotin prispevajo k ohranjanju zdravih sluznic in kože.
  • Folna kislina, vitamin B6 in B12 imajo vlogo pri delovanju imunskega sistema.

Čeprav lahko dovolj vitaminov skupine B zaužijemo z raznovrstno hrano, je pomanjkanje B vitaminov (še posebej folne kisline, B6 in B12) precej pogosto. Pomanjkanju so podvrženi predvsem vegani, vegetarijanci (ti morajo nujno dodajati vitamin B12) in starejši (zaradi slabše absorpcije v prebavilih), povečane potrebe pa imajo tudi nosečnice (še posebej pomembno je, da v času nosečnosti zaužijejo dovolj folne kisline, ki ima vlogo pri razvoju ploda).

 

Vitamin C

O vitaminu C že znanega ogromno. Je eden od esencialnih vitaminov, hkrati pa spada tudi med  najmočnejše, najbolj pomembne in tudi največkrat uporabljene antioksidante. Vitamin C ali askorbinska kislina se v nekaterih živalih naravno tvori, človek in opice pa ga v telo vnesemo le s hrano. Najboljši vir vitamina C sta sadje in zelenjava. Čeprav velja prepričanje, da največ vitamina C vsebujejo limone in drugi citrusi ter agrumi, pravzaprav največ vitamina C vsebujejo paprika in jagodičevje. Dokaj visoko količino vitamina C pa, zanimivo, vsebuje celo krompir.

Vitamin C ni le močan antioksidant – zelo pomembno vlogo ima tudi pri tvorbi kolagena, ki je glavni gradnik vseh naših vezivnih tkiv, torej tudi sklepov, kože in hrustanca. Vlogo ima tudi pri normalnem delovanju imunskega sistema.

Vitamin C je vodotopen in ga zato lahko zaužijemo večje količine. Pomanjkanje je na srečo zelo redko, je pa precej zaskrbljujoče dejstvo, da Slovenci največ vitamina C zaužijemo s krompirjem. Večje količine vitamina C naj bi telo potrebovalo ob okužbah, kot antioksidant pa je pomemben tudi takrat, kadar smo pod stresom, saj uničuje proste radikale, ki so posledica stresnega hormona kortizola.

 

Vitamin D

O vitaminu D smo napisali že ogromno, pa naj vas vseeno spomnimo: Vitamin D ima v našem telesu izredno pomembno vlogo. Prispeva k normalni absorpciji kalcija v telesu, s tem pa k ohranjanju zdravih kosti in zob. Hkrati prispeva tudi k delovanju mišic in imunskega sistema, njegovo pomanjkanje pa lahko vodi v marsikatero zdravstveno težavo. Vitamin D, ki mu pravimo tudi »sončni vitamin«, človeško telo tvori ob izpostavljenosti sončnim (UVB) žarkom. Slovenci smo ob zadostni izpostavljenosti* sončnim žarkom poleti načeloma preskrbljeni z vitaminom D. Geografska lega pa nam žal onemogoča, da bi dnevnim potrebam po tem vitaminu zadostili tudi v preostalih delih leta. Zato ga takrat moramo nadomestiti z dodatnim vnosom, kar priporoča tudi stroka. Ker so le redka živila bogata z vitaminom D, se priporoča dodajanje v obliki prehranskih dopolnil.

*Vsaj 15 minut dnevno, pod pogojem, da naša koža ni zaščitena z oblačili in zaščitnimi kremami.

 

Vitamin E

Vitamin E v našem telesu opravlja vlogo antioksidanta – njegova glavna vloga je torej zaščititi celice pred oksidativnim stresom, ki lahko vodi v tveganje za različna obolenja. Sicer lahko dovolj vitamina E zaužijemo z raznovrstno prehrano – največ ga vsebujejo rastlinska olja, oreški, kalčki ter semena. Pomanjkanje je pogostejše pri otrocih ter starejših odraslih.

Za delovanje vitamina E je pomemben tudi koencim Q10 – ko vitamin E odstrani prosti radikal, ga koencim Q10 ponovno aktivira.

 

Kaj torej ponujajo multivitaminski izdelki?

Multivitamini zagotavljajo najbolj širok spekter esencialnih hranil s kombinacijo vitaminov, ki:

  • Imajo vlogo pri delovanju imunskega sistema (vitamin A, B6, B12)
  • Prispevajo k delovanju živčnega sistema (vitamin C, B6, B12, tiamin, riboflavin, niacin, biotin)
  • Prispevajo k normalnemu psihološkemu delovanju (vitamin C, B6, B12, tiamin, niacin, folna kislina, biotin)
  • Prispevajo k zmanjševanju utrujenosti in izčrpanosti (vitamini B6, B12, C, niacin, pantotenska kislina, folna kislina)
  • Prispevajo k ohranjanju zdravih las (biotin), sluznic (vitamin A, biotin, niacin in riboflavin) in kože (vitamin A, biotin).
  • Imajo vlogo pri nastajanju rdečih krvničk (vitamin B6, B12)
  • Imajo vlogo pri zaščiti celic pred oksidativnim stresom (vitamin C, E, riboflavin).
  • Imajo vlogo pri ohranjanju vida (vitamin A, riboflavin)
  • Prispevajo k normalni ravni kalcija v krvi ter ohranjanju zdravih kosti in zob (vitamin D)

 

Valens Multivitamin, priročni ustni pršili z esencialnimi vitamini za otroke in odrasle

Tudi v naši ponudbi najdete izdelke z multivitamini – Valens Multivitamin in Valens Multivitamin Junior. Obe prehranski dopolnili sta v obliki priročnega ustnega pršila, ki omogoča enostavno odmerjanje in zabavno uporabo, vsebujeta pa naravno aromo pomaranče, ki izdelkoma daje odličen okus.

Obe pršili vsebujeta vitamine A, B, C, D in E v odmerkih, ki so prilagojeni ciljni skupini,  Valens Multivitamin za odrasle pa vsebuje tudi koencim Q10, ki deluje sinergijsko z drugimi antioksidanti (npr. vitaminom E). Gre za posebno vodotopno obliko koencima Q10 (Q10Vital®), ki so ga razvili slovenski znanstveniki in za katerega smo z več kliničnimi študijami dokazali, da ima izboljšano absorpcijo glede na običajne oblike koencima Q10 (tudi do 4-krat boljšo).

Jesenska akcija: 1+1 gratis

Ker smo jeseni bolj zaposleni in pod stresom ter pogosto nimamo časa za zdravo prehrano, je zaradi vsebnosti antioksidantov ter drugih vitaminov, ki prispevajo k delovanju imunskega sistema Valens Multivitamin še posebej koristen jeseni. V novi jesenski akciji, ki velja do konca oktobra vam zato ob nakupu enega izdelka Valens Multivitamin za odrasle drugi kos podarimo.