Kaj je B kompleks?

B kompleks je skupno ime za 8 vitaminov skupine B. Ti vitamini so zelo pomembni za normalno delovanje človeškega telesa, saj mu pomagajo pri procesu razgrajevanja zaužite hrane in hkrati proizvajajo energijo. Posamezni vitamini te skupine prispevajo k delovanju živčnega sistema, normalnemu psihološkemu delovanjuzmanjševanju utrujenosti in izčrpanosti, delovanju imunskega sistema ter ohranjajo močne lase, nohte in kožo. Pomanjkanje teh vitaminov lahko privede do težav s kožo, slabokrvnostiizčrpanosti in nespečnosti, odraža pa se lahko tudi na nohtih, laseh in koži.

Vitaminov skupine B je 8: B1, B2, B3, B5, B6, B12, biotin in folna kislina. Pomanjkanju so najbolj izpostavljeni ljudje, stari nad 50 let in nosečnice, ki imajo povečano potrebo po teh vitaminih, pa tudi tisti, ki nimajo uravnotežene prehrane. S težavami zaradi pomanjkanja vitaminov skupine B se lahko srečajo tudi fizično aktivne osebe, ki s potenjem izločajo večje količine vitaminov in mineralov.

V katerih živilih se nahaja vitamin B12?

 

Hrana Porcija B12
Školjke 85 g 84 µg
Losos 85 g 4.9 µg
Tuna (v konzervi) 85 g 2.5 µg
Govedina 85 g 1.5 µg
Šunka 85 g 1.5 µg
Grški jogurt 85 g 0.75 µg
Mleko 1 kozarec 1.2 µg
Jajce 1 veliko 0.6 µg
Piščanec 85 g 0.3 µg

Vir: http://www.health.harvard.edu

Kako lahko z vegansko prehrano zagotovim zadosten vnos vitamina B12?

Rastlinska živila z izjemo nekaterih gob naravno ne vsebujejo vitamina B12. Nekaterim pripravljenim rastlinskim živilom je vitamin B12 dodan umetno. Veganom zato strokovnjaki priporočajo jemanje vitamina B12 v obliki prehranskih dopolnil in odlična izbira je Valens B12 v obliki ustnega pršila.

Kakšne so prednosti jemanja B12 v obliki ustnega pršila?

Vnos vitamina B12 v obliki ustnega pršila priporočamo predvsem zaradi natančnega in enostavnega odmerjanja. To je še posebej pomembno za stroge vegane, ki morajo zagotoviti zadosten vnos samo s prehranskimi dopolnili, pa tudi za starejše, ki imajo oteženo absorpcijo v želodcu.

Zakaj vse lahko pride do pomanjkanja vitaminov skupine B?

Do pomanjkanja vitaminov skupine B lahko pride iz več razlogov. Najbolj pogosto se pojavi zaradi otežene absorpcije pri starejših od 50 let in tistih, ki nimajo uravnotežene prehrane in zato v svoje telo s hrano ne vnesejo dovolj vitaminov skupine B. Povečano potrebo imajo tudi nosečnice in fizično aktivne osebe, ki s potenjem izločajo večje količine vitaminov in mineralov.   

Problem je lahko tudi v naši črevesni flori: večje količine sladkorja v prehrani lahko poškodujejo in spremenijo črevesno floro, zato črevesne bakterije ne ustvarjajo več lastnih vitaminov skupine B. Poleg sladkorjev imajo lahko podobe učinek tudi črna kava, pravi čaj in alkohol.