Zakaj vse lahko pride do pomanjkanja vitaminov skupine B?

Do pomanjkanja vitaminov skupine B lahko pride iz več razlogov. Najbolj pogosto se pojavi zaradi otežene absorpcije pri starejših od 50 let in tistih, ki nimajo uravnotežene prehrane in zato v svoje telo s hrano ne vnesejo dovolj vitaminov skupine B. Povečano potrebo imajo tudi nosečnice in fizično aktivne osebe, ki s potenjem izločajo večje količine vitaminov in mineralov.   

Problem je lahko tudi v naši črevesni flori: večje količine sladkorja v prehrani lahko poškodujejo in spremenijo črevesno floro, zato črevesne bakterije ne ustvarjajo več lastnih vitaminov skupine B. Poleg sladkorjev imajo lahko podobe učinek tudi črna kava, pravi čaj in alkohol.

Kakšne so prednosti jemanja B12 v obliki ustnega pršila?

Vnos vitamina B12 v obliki ustnega pršila priporočamo predvsem zaradi natančnega in enostavnega odmerjanja. To je še posebej pomembno za stroge vegane, ki morajo zagotoviti zadosten vnos samo s prehranskimi dopolnili, pa tudi za starejše, ki imajo oteženo absorpcijo v želodcu.

V katerih živilih se nahaja vitamin B12?

 

Hrana Porcija B12
Školjke 85 g 84 µg
Losos 85 g 4.9 µg
Tuna (v konzervi) 85 g 2.5 µg
Govedina 85 g 1.5 µg
Šunka 85 g 1.5 µg
Grški jogurt 85 g 0.75 µg
Mleko 1 kozarec 1.2 µg
Jajce 1 veliko 0.6 µg
Piščanec 85 g 0.3 µg

Vir: http://www.health.harvard.edu

Kaj je B kompleks?

B kompleks je skupno ime za 8 vitaminov skupine B. Ti vitamini so zelo pomembni za normalno delovanje človeškega telesa, saj mu pomagajo pri procesu razgrajevanja zaužite hrane in hkrati proizvajajo energijo. Posamezni vitamini te skupine prispevajo k delovanju živčnega sistema, normalnemu psihološkemu delovanjuzmanjševanju utrujenosti in izčrpanosti, delovanju imunskega sistema ter ohranjajo močne lase, nohte in kožo. Pomanjkanje teh vitaminov lahko privede do težav s kožo, slabokrvnostiizčrpanosti in nespečnosti, odraža pa se lahko tudi na nohtih, laseh in koži.

Vitaminov skupine B je 8: B1, B2, B3, B5, B6, B12, biotin in folna kislina. Pomanjkanju so najbolj izpostavljeni ljudje, stari nad 50 let in nosečnice, ki imajo povečano potrebo po teh vitaminih, pa tudi tisti, ki nimajo uravnotežene prehrane. S težavami zaradi pomanjkanja vitaminov skupine B se lahko srečajo tudi fizično aktivne osebe, ki s potenjem izločajo večje količine vitaminov in mineralov.

Kako lahko z vegansko prehrano zagotovim zadosten vnos vitamina B12?

Rastlinska živila z izjemo nekaterih gob naravno ne vsebujejo vitamina B12. Nekaterim pripravljenim rastlinskim živilom je vitamin B12 dodan umetno. Veganom zato strokovnjaki priporočajo jemanje vitamina B12 v obliki prehranskih dopolnil in odlična izbira je Valens B12 v obliki ustnega pršila.