Zakaj višji odmerek vitamina D3 (2000 IU) v izdelku Valens D 2000?

V podjetju Valens smo se odločili za sodelovanje pri nacionalni raziskavi, kjer se je ugotavljala splošna preskrbljenost in učinkovitost prehranskih dopolnil z vitaminom D3. Rezultati so pokazali zaskrbljujočo visoko stopnjo pomanjkanja vitamina D pri delu populacije, ki je sodelovala v raziskavi. Hkrati je raziskava pokazala, da bi za doseganje optimalne preskrbljenosti z vitaminom D večina udeležencev potrebovala odmerek, višji od 1000 UI. Prav zaradi zaskrbljujočih rezultatov smo se odločili, da našemu izdelku Valens D1000 povišamo vsebnost vitamina na 2000 IU.

Ali lahko dobimo dovolj vitamina D tudi brez prehranskih dopolnil?

Vitamin D je edini vitamin, pravzaprav hormon, ki ga telo proizvaja samo pod vplivom UV žarkov. Najbolj aktivno se tvori od aprila do septembra okoli poldneva.

Poleti, ko je sonce močnejše in se več gibamo na prostem, dodajanje vitamina D načeloma ni potrebno, razen če sodite v skupino ljudi, za katere se svetuje dodajanje vitamina D vse leto (dojenčki in otroci, nosečnice, starejši in tisti, ki se soncu popolnoma izogibate). Poleg tega bi bilo dobro vedeti tudi, da:

  • kreme z visokim zaščitnim faktorjem zavirajo tvorbo vitamina D v našem telesu.
  • za pomanjkanjem vitamina D trpijo ljudje po vsem svetu ne glede na starost ali geografsko lego (največji delež ljudi s pomanjkanjem vitamina D živi na Bljižnem vzhodu, kjer sicer prevladuje podnebje z veliko sonca).
  • ljudje s temnejšo poltjo morajo biti za zadostno količino vitamina D UV žarkom izpostavljeni dlje kot tisti s svetlejšo kožo.

Pozimi in jeseni, ko je manj sončnih žarkov, je verjetnost, da telo proizvede dovolj vitamina D, manjša. Takrat vsekakor svetujemo jemanje vitamina D v priporočenih odmerkih.

Zakaj pride do pomanjkanja vitamina D?

Pomanjkanje vitamina D je zdravstveni problem po svetu in tudi pri nas. S tem se srečujemo predvsem pozimi, ko smo manj izpostavljeni soncu, na zaviranje nastanka vitamina D pa še dodatno vplivajo oblačila in kreme z UV-zaščito. Prav tako le malo živil vsebuje sončni vitamin v omembe vredni količini. To so mastne ribe, ribje olje, jetra ter jajčni rumenjak, rastlinska živila pa vsebujejo praktično nične količine vitamina D.

Pomanjkanje vitamina D ima škodljiv vpliv na počutje in zdravje, zato je priporočljiv dodaten vnos sončnega vitamina s prehranskimi dopolnili, zlati za tiste, ki so premalo izpostavljeni sončni svetlobi.

Zakaj je vitamin D pomemben?

Vitamin D je hormon, ki se s pomočjo sončnih žarkov sintetizira v naši koži, zato mu rečemo tudi sončni vitamin. Prispeva k normalni absorpciji kalcija v telesu, s tem pa k ohranjanju zdravih kosti in zob. Hkrati prispeva tudi k delovanju mišic in imunskega sistema.

Ali lahko izdelke z vitaminom D jemljejo tudi nosečnice?

Da, vitamin D je nujno potreben tudi za nosečnice. Še več, raziskave kažejo, da ima več kot polovica slovenskih nosečnic premalo vitamina D. V eni od raziskav, ki je bila izvedena v Sloveniji, so namreč pri kar 55 % sodelujočih nosečnicah izmerili nizko raven vitamina D.

Da je pomanjkanje sončnega vitamina pri nosečnicah globalni problem, kažejo tudi rezultati drugih meritev. V Ameriki ima tako od 27 do 91 % nosečnic raven vitamina D pod priporočeno vrednostjo, v Aziji je takih od 45 do 100 % nosečnic, v Evropi od 19 do 96 % in od 25 do 87 % v Avstraliji in Novi Zelandiji.

Zato morajo tudi nosečnice pravočasno poskrbeti za zadostne količine tega pomembnega vitamina, še posebej jeseni in pozimi, ko je manj sončnih žarkov. Za nosečnice svetujemo prehransko dopolnilo Valens D-natur in Valens D-natur Vegan, saj sta oba brez konzervansov in naravna.